Biandapid
X
Stefanie Knorr


Saturday, 03.05.2025
22:00

Gannet

The stage of Gannet becomes a canvas for an otherworldly collision of dark electronica and classical brilliance; BIANDAPID and Stefanie Knorr join together for a performance that blurs the boundaries between contemporary and classical soundscapes. Stefanie Knorr’s soaring, precise vocals bring a striking contrast to BIANDAPID’s intense and evolving soundscapes.
The result will be an intense and unpredictable journey where epic rave rhythms, delicate harmonies, and brilliant vocals intertwine and coexist.



© Vera Jonder

BIANDAPID stands for dark, raw, yet fragile electronic music, celebrated live on dance floors around the world. The Bern-based trio, consisting of Kenny Niggli (keys, vocals), Fabian Hänni (drums, electronics), and Daniel Somaroo (bass, vocals), blends the aesthetics of techno and EDM with the spontaneity and creativity of the moment.

Inspired by artists like Bonobo, Ólafur Arnalds, Nils Frahm, and Jason Lindner, the band experiments with a variety of electronic devices. Their live performances are characterized by atmospheric soundscapes that evolve into intense, epic rave beats, sending the audience into a state of ecstasy or dissolving into nothingness. The academically trained musicians from Bern, Zurich, and Basel create a unique sonic experience – dark, melodic, raw, and delicate.
BIANDAPID steht für düstere, raue und zugleich zerbrechliche elektronische Musik, die live auf den Tanzflächen dieser Welt zelebriert wird. Das Berner Trio, bestehend aus Kenny Niggli (Keys, Vocals), Fabian Hänni (Drums, Electronics) und Daniel Somaroo (Bass, Vocals), verbindet die Ästhetik von Techno und EDM mit der Spontanität und Kreativität des Moments.

Inspiriert von Künstlern wie Bonobo, Ólafur Arnalds, Nils Frahm und Jason Lindner, experimentiert die Band mit einer Vielzahl elektronischer Geräte. Ihre Live-Auftritte sind geprägt von atmophärischen Klangwelten, die in hässigepische Rave-Beats münden, das Publikum in Ekstase versetzen oder sich im Nichts auflösen. Die akademisch geschulten Musiker aus Bern, Zürich und Basel kreieren so ein einzigartiges Sounderlebnis – dunkel, melodisch, roh und fragil.





© Kristóf Kovács

The German soprano Stefanie Knorr initially completed a degree in school music and a teaching degree in mathematics in Freiburg im Breisgau. She studied singing at the Hochschule für Musik Basel with Marcel Boone.

She is a multiple award winner at international competitions and won, among other accolades, a study prize at the Migros Culture Percentage Singing Competition in Zurich.

While still a student, Stefanie Knorr made her debut in 2016 at the Theater Basel in a children's opera. Subsequently, she performed there in roles such as Bubikopf in The Emperor of Atlantis by Viktor Ullmann and as the Eldest Sea Sister in Andersen’s Tales by Jherek Bischoff (directed by Philipp Stölzl). During the 2020/21 season, the soprano was a member of the OperAvenir opera studio at Theater Basel. In the 2021/22 season, as an ensemble member, she performed roles including Papagena in Mozart's The Magic Flute (directed by Simon McBurney) and Minerva in Monteverdi’s Il ritorno d'Ulisse in patria.

Guest engagements have taken her to the Semperoper Dresden, Theater Chemnitz, and the Luzerner Theater.

Contemporary chamber music forms another focus of the soprano’s work. In 2023, she sang at the ISCM World New Music Days in Cape Town (South Africa).

Die deutsche Sopranistin Stefanie Knorr absolvierte zunächst ein Schulmusikstudium und ein Mathematikstudium auf Lehramt in Freiburg im Breisgau. Sie studierte Gesang an der Hochschule für Musik Basel bei Marcel Boone.
Sie ist mehrfache Preisträgerin internationaler Wettbewerbe und gewann u.a. einen Studienpreis beim Gesangs-Wettbewerb des Migros-Kulturprozent in Zürich.

Noch während ihres Studiums debütierte Stefanie Knorr 2016 am Theater Basel in einer
Kinderoper. Anschliessend war sie dort u.a. als Bubikopf in «Der Kaiser von Atlantis» von Viktor Ullmann und als Älteste Meerschwester in «Andersens Erzählungen» von Jherek Bischoff (Regie: Philipp Stölzl) zu erleben. In der Spielzeit 2020/21 war die Sopranistin Mitglied des Opernstudios OperAvenir am Theater Basel. In der Spielzeit 2021/22 sang sie als Ensemblemitglied u.a. die Rolle der Papagena in Mozarts «Zauberflöte» (Regie: Simon McBurney) und der Minerva in «Il ritorno d'Ulisse in Patria» von Monteverdi.


Gastengagements führten sie an die Semperoper Dresden, die Theater Chemnitz und das Luzerner Theater.

Die Zeitgenössische Kammermusik bildet einen weiteren Schwerpunkt im Tätigkeitsfeld der Sopranistin. 2023 sang sie bei den ISCM World New Music Days in Kapstadt (Südafrika).